Skapa sakligt, lättillgängligt och engagerande innehåll
Man kan sammanfatta vikten av att skapa sakligt, lättillgängligt och engagerande innehåll så här:
- Du kan säkert lära dig tillräckligt mycket om en eller flera produkter så att du kan leverera och ta betalt. I konkurrensutsatta områden kommer den att vinna som kan konsten att leverera den mest sakliga och lättillgängliga informationen inom det aktuella området. Alla köpbeslut bygger på information. Se till att det är du som bjuder på den bästa informationen inom ditt område.
- Få kunden att förstå att du kan ditt område. Du är experten som kunden med trygghet kan vända sig till.
- Ge informationen när kunden efterfrågar den. Stör inte, avbryt inte med det du har att säga. Låt kunden fråga och leta efter information och se till att han eller hon då hittar dig som kan svaren eller tar reda på svaren.
- Jag använde mig av en webbsida/blogg. Det finns massor av olika kanaler att välja mellan som jag kommer att kommentera senare i denna bok; gratis e-böcker, bildpresentationer, video samt flera former av sociala medier.
- Kunderna är bortskämda med information och kräver att du som leverantör ska ge mer och bättre information än tidigare. Den ska vara gratis och den ska levereras på ett sådant sätt att de inte besväras av för mycket ”säljande”.
- Sätt kunden i första hand. Ge alltid dina bästa råd även om det leder till att kunden går vidare till en konkurrent.
- Allt detta kokar ner till slutsatsen; Leverera innehåll, innehåll och åter innehåll.
Är du intresserad av att marknadsföra dig själv och ditt företag alldeles gratis?
Då bör du ta en titt på boken ”Så marknadsför du dig själv och ditt företag alldeles gratis” Klicka här.
Här nedanför hittar du utmärkta guider med råd. tips, idéer och strategier om gratis marknadsföring
[embedit snippet=”e-bocker-om-marknadsforing”]