möte eller upplevelse

Det finns, som i all marknadsföring och reklam, flera olika metoder att göra detta:

  • Annonsering
  • Utskick av reklamblad
  • Direktreklam
  • Reklam i rörliga media
  • Radioreklam
  • Utomhusreklam
  • Public relations
  • Lobbying

Det finns så mycket skrivet om detta på olika håll och du kan hämta idéer och inspiration på nätet så jag går inte in på dessa metoder här. Många evenemang är enbart för inbjudna medan andra är avsedda för exempelvis medlemmar i en organisation eller för allmänheten. Den senare typen av evenemang måste oftast marknadsföras på ett eller annat sätt för att man ska få så många besökare som möjligt.

Det nya som håller på att hända inom eventbranschen är att man använder sig mer av sociala medier för marknadsföringen.

Sociala medier kan du använda när du

  • Gör inbjudningar
  • Marknadsför evenemanget
  • Gör uppföljning efter att själva evenemanget genomförts

 

Exempel på hur detta kan gå till finns i ett annat avsnitt på denna sajt som heter ”Sociala medier, IP-telefoni m.m.”

Lycka till!

Är du intresserd av att få flera tips om hur du blir professionell festfixare och kan jobba med events, möten och upplevelser?

Klicka då här och läs mer om boken ”Bli professionell festfixare…!”

Eller klicka här och läs om vårt unika steg-för-steg-program ”Lyckas som eventplanerare”

Holger Wästlund