Marknadsföring som är gratis

Lägg inte en massa pengar på dyra broschyrer, påkostade trycksaker, annonser i tidningar och övrig traditionell marknadsföring. Om du har fantasi, kreativitet och energi så kan du satsa på en helt annan form av marknadsföring. Den kostar inte annat än din tid. Du kan t.o.m. i undantagsfall tjäna pengar på din marknadsföring.

Jag talar om att skriva artiklar, hålla föredrag, vara aktiv i diskussioner, gå med i ”rätt” föreningar eller varför inte skriva en bok.

Skriv artiklar

Inom städområdet finns det mycket att skriva om som folk är intresserade av.

Du kan skriva artiklar om ökade miljökrav i samband med städning, om säkerhetsaspekterna i samband med städning, om olika förändringar i samhället som påverkar behovet av städning och hur du och ditt företag tar hänsyn till detta. Det finns många vinklingar på detta tema.

Om du inte är van att skriva artiklar kan du öva dig på flera artikelsajter som kan ta emot dina bidrag. Läs hur andra skriver och hitta en stil som passar dig. Många artiklar är uppbyggda enligt mallen ”Fem sätt att undvika…” ”Lär dig 10 metoder för att lyckas med…” osv.

Exempel på sådana sajter är: http://www.kwm.se, http://www.artikelsajten.se, http://www.svenska-artiklar.se och http://www.dinlank.se.

 

När du känner dig varm i kläderna kan du gå vidare och erbjuda dina artiklar till tidningar och tidskrifter. Börja med att skicka exempel på rubriker eller punkter som du vill ta upp i din artikel. Därefter kan du ringa upp den som är ansvarig som då kan ha synpunkter på ditt förslag. Om ni kommer överens är det bara att skriva din artikel färdig och skicka in den med e-post. Att skriva denna typ av artiklar är en utmärkt form av marknadsföring.

Vill du veta mer? Informationen är hämtad från boken ”Starta och driv ditt eget städföretag”. Läs mer om den här.

Här nedanför hittar du utmärkta guider med råd. tips, idéer och strategier om gratis marknadsföring

[embedit snippet=”e-bocker-om-marknadsforing”]