Affärsmässighet krävs om du ska lyckas bra inom städbranschen

Ordning och reda, intresse av att följa upp en budget:

Ett städuppdrag består av många olika delar; material och utrustning som ska fungera, förbrukningsvaror som ska inköpas i tillräckliga mängder m.m. Ofta är flera personer inblandade och det gäller att någon har överblick och kontroll över att allt fungerar. Du bör därför ha sinne för ordning och reda och intresse för att följa tider och budget.

Hur känner du för att agera affärsmässigt och att fundera kring ekonomi, budget och lönsamhet? Kan du tänka dig att jobba med den svåra avvägningen mellan kvalitet och höga krav på städresultat å ena sidan och budget och en tuff tidplan å andra sidan?

Intresse för att skaffa nya uppdrag:

Om du kommer att jobba ensam i ditt eget företag eller om du bygger upp ett företag med flera anställda så är en del av jobbet att ständigt hålla ögon och öron öppna för nya uppdragsmöjligheter. Det bästa sättet att skaffa nya uppdrag är att sköta det man har så att kunderna återkommer och rekommenderar dina tjänster till andra men det behövs mer än så. Det finns värdefulla råd på andra ställen på denna sajt om hur du skaffar uppdrag.

Det gäller att både sälja ditt företags städtjänster så att du får uppdrag och att ”sälja in” olika förslag hur städuppdrag bör läggas upp.

Gillar du kortfattade tips och råd av den här typen som går rakt på sak? Då tror jag att du också gillar den här boken:

RUT-avdraget höjs - Starta städföretag snabbt och lönsamt

Läs mer om innehållet i den boken genom att klicka här!