Hur kan du ha nytta av gig-ekonomin? IKEA har köpt ett gig-företag.
”Gig-ekonomin” växer. Även du kan ha nytta av gig-ekonomin Saxat ur Dagens Industri: ”Gig-ekonomin” växer Det finns prognoser som visar att mer än halva USA:s arbetsstyrka består av frilansare om tio år. Taskrabbit är en av Silikon Valleys många uppstickare i den s.k. gig-ekonomin. Bolaget hjälper personer att ta tillfälliga jobb på frilansbasis i stället för att ha fasta anställningar. IKEA har köpt det bolaget som helt lever på gig-ekonomin. I dag finns bolaget i USA, Storbritannien och Kanada och … Läs mer →
