Ska du delta på mässor?

Att ställa ut på mässor är relativt dyrt och förutsätter att du lägger mycket tid på förberedelser och uppföljning av de kontakter som du skapar på mässan. Om du inte anser att du har råd eller tycker att det är värt pengarna att satsa på att delta aktivt på en mässa kan det var väl så effektivt att du finns där, väl utrustad med visitkort, en enkel broschyr om din verksamhet och framför allt ditt nyhetsbrev. Se då till att du minglar och nätverkar på ett planerat och målmedvetet sätt.

En viktig anledning att besöka och vara aktiv på mässor är att få kontakt med nya tänkbara kunder. Ett annat, minst lika viktigt syfte för dig som driver ett städföretag är att hänga med i utvecklingen. Du bör hålla dig uppdaterad på nyheter inom städmaskiner och städutrustning. På dessa mässor får du samtidigt uppslag som kan leda till kommande samarbeten och intressanta förfrågningar av alla möjliga slag. Håll kontakten med alla dessa genom ditt nyhetsbrev.

Mingla inte bara på mässor. Delta på möten i skolor när man diskuterar karriärmöjligheter och möten i föreningar där man diskuterar städning eller andra ämnen som berör eller berörs av städning. Var så aktiv som möjligt på flera ställen med att visa att du är specialist inom ditt område.

Vill du veta mer? Informationen är hämtad från boken ”Starta och driv ditt eget städföretag”. Läs mer om den här.